5 põhjust, miks süüa maasikaid igal võimalusel



5 põhjust, miks süüa maasikaid igal võimalusel
Foto: Pixabay.com

Maasikaaeg on täie hooga käes! Algas see välismaiste marjade tulvaga, kuid nüüd saab tasapisi ka oma aiast maitsvaid marju suhu pista. Miks on maasikad nii kasulikud?

  • Maasikate suur vitamiinide ja mineraalainete sisaldus on legendaarne, ent kas teadsite, et neid on läbi aegade kasutatud rauavaeguse ravis? Eriti hästi imendub maasikates sisalduv raud tänu C-vitamiinile, mida on seal ka ohtrasti. 150 g maasikates on ligi 51 mg C-vitamiini, mis katab poole täiskasvanud inimese päevasest vajadusest.
  • Maasikad mõjuvad ka nahale noorenduskuurina. Nahk on nende toimel elastsem ning ei vanane nii kiiresti, on tähendatud, et maasikaid armastavatel inimestel tekib kortse märgatavalt vähem. Maasikates olev C-vitamiin aitab toota kollageeni, mis võitleb tegelikult kogu keha vananemise vastu.
  • 150 g maasikates on keskmiselt 2 g kiudaineid. Kudainete puudus on aga meie tavapärases menüüs suur. Viimased aitavad kaasa seedimisele, ainevahetusele ja mis kõige tähtsam - jääkainetest vabanemisele. Seepärast tasuks vähemalt maasikate hooajal süüa neid igapäevaselt.
  • Maasikad on ideaalne dieettoit. 150 grammi maasikaid sisaldab keskmiselt 28 kcal. Kehakaaluga kimpus olevad inimesed võiksid maasikaid lisada oma menüüsse ka mõningate teiste rasvaste ja suure kalorsusega toiduainete arvelt. Nii on lihtne toidukordadest saadavat energiakogust väiksemana hoida ja kaalu langetada.
  • Maasikad leevendavad teadaolevalt kõrgvererõhuprobleeme, sest neis sisaldub palju kaltsiumi, rauda, fosforit ja kaaliumit. Ellnevale toetudes võib väita et nad aitavad pideval tarbimisel ka vähendada südame- ja veresoonkonnahaigustesse nakatumise riske.

Loe veel