Lillhernes puhastab organismi pisikutest



herned
(lill)hernes---

Lillherne õied sisaldavad hästi omastatavaid valkaineid, organismi immunsüsteemi tugevdavaid flavonoide ja pisikutest puhastavaid eeterlikke õlisid.

Värvilised lillherneõisikud sobivad ehtima toorsalateid, täidetud mune, kartuli-, muna-, juustu, ja makaronislatit ning kõlbavad samas ka ära süüa. Salatitesse sobivad nii terved õied, nende kroonlehed, aga kõige paremini just puhkema hakkavad õiepungad.

Lillherneõie ja hiina kapsa salat
1 hiina kapsas, 2-3 sl õli, ühe sidruni mahl, 1 salatsibul, 2-3 kohevat peotäit erinevates värvides värvilisi lillherneõiepungi ja veidi puhkenud õisi, maitseks veidi soola ja valget jahvatatud terapipart.

Lõika hiina kapsas peenteks ribadeks, raputa peale veidi soola ja tambi puunuiaga kergelt läbi. Puhasta sibul ja viiluta ning pigista peale sidrunimahl. Tõsta sibul kapsale juurde, lisa õli ja pipar ning sega kõik omavahel läbi. Nüüd lisa juurde lillherne õienupud ja veidi erinevates värvides värskeid kroonlehti, sega kergelt läbi ja tõsta salat tunniks külmkappi. Kaunista tervete õitega.

Õiesalat
Võta enam vähem võrdsetes kogustes mungalille lehti ja õisi ning lillherne õisi. Sega kõik kergelt läbi, lisades veidi õli, veiniäädikat ja peensoola. Salatit võib serveerida kohe. Eriti sobiv on selline salat grillitud liha ja teiste grilltoitudega.

Allikas: "Maitsvad lilled", Toivo Niiberg, Maalehe Raamat.

Loe veel

Telli kohe ajakiri Maakodu ja võida imeline reis suvisesse Peterburgi! Loosis kaks reisi!
Tellima!

 

 

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare