Masinat hooldama hakates tuleb bensiinimootori puhul meeles pidada, et seda tohib kallutada vaid käepideme poole. Muul juhul võib õli silindrisse joosta ning hiljem käivitades hakkab niiduk tossama, kuni õli ära põleb. Halvemal juhul läheb õhufilter õliseks ning tuleb ära pesta või vahetada.

Puhasta iga kasutuskorra järel

Metsar soovitab hoolduse lihtsustamiseks kasutada õli, mida pihustatakse korpuse alla. Sel juhul ei jää muru nii kõvasti masina külge ning selle eemaldamine on üsna lihtne. Õli tasuks panna kohe uuele masinale ning iga puhastamise järel uuesti.

Igakordne puhastamine on oluline korrosiooni vältimiseks.

Niidukit ostes tasuks kohe muretseda kaks 0,6-liitrist masinaõli. Peale esimest 4 kuni 5 tundi tuleks õlivahetust teha. Kauplustes on müügil ka karteri võti, mille abil saab igaüks seda ise teha. Metsar soovitab siiski minna töökotta. Üks põhjuseid selleks on ka keskkonnareostuse vältimine, sest kodus tekib õlist vabanemisega raskusi.

Masinaõli peaks vahetama iga hooaja alguses. Tihedamad niitjad peaks seda aeg-ajalt ka hooaja sees kontrollima.

Terade teritamine pole otstarbekas, kuna masin ei lõika muru vaid murrab inertsiga. Seega ei mängi teravus lõike tulemusel rolli. Siiski tuleb neid aeg-ajalt kontrollida veendumaks, et terad poleks kõveraks paindunud. Deformeerunud terad lõhuvad üsna kiiresti ka niiduki ära.

Kõige olulisem on niidukit hooldades meeles pidada, et kaitse käepide oleks lahti ning niiduk käima ei läheks.

Sügisel enne puhkusele panekut

Kui niitmise hooaeg saab läbi, tuleb Metsari sõnul niiduk ära puhastada ning bensiin välja lasta. Kuigi bensiin muutub üha kvaliteetsemaks, võib juhtuda, et kõrge väävlisisaldus sööb ujukitel plastmassi- ja kummiosad läbi, tõdes ta.

Samas on võimalik osta ka vahendit, mis aitab bensiini kvaliteeti parandada. "Igaüks peab ise otsustama, kust kütust võtab, kuid meil on olnud juhuseid, kus ebakvaliteetse kütuse tõttu niiduk ei käivitu," kinnitas Metsar.

Hoiustamise ruum peaks olema kuiv, siis ei lähe masin rooste.