Nõgesemahl toob tervise

 (3)
Nõgesemahl toob tervise
Noored kõrvenõgesedFoto: Marju Vitkar

Kõrvenõges on lisaks tüütuks umbrohuks olemisele ka tuntud vitamiiniallikas ja ravimtaim. Teda soovitatakse tarvitada just kevadel ja suve hakul, kui organism on veel talvest nõrk.

Toiduks, joogiks ja säilitamiseks tuleks korjata noori nõgeseid sellisest kohast, mis on eemal suuremast asustusest ning heitgaasidest.

Hea on teada, et lisaks kuivatamisele saab nõgeseid edukalt säilitada ka külmutatult. Enne külmutamist soovitatakse nõgesed hakkida, lasta hetkeks keema ning siis nõgesemass keeduveest kuivaks pigistada.

Paljudes kodudes on olemas toormahlapressid, millega hommikusöögi kõrvale tervisliku värske mahla valmistada saab. Seda võiks proovida teha ka nõgesest. Siiski ei sobi nõgesemahl üksikuna tarbimiseks - teda on hea lisada maksimaalselt ühe kolmandiku ulatuses teistele mahladele, näiteks porgandi- või greibimahlale.

Nõgesemahlast saab ka suurepärase jäätisekokteili. Nõgesemahlast, veest, mõnest killust laimist, mündist ja jääkuubikutest valmib tervislik ja atraktiivne jook suvepeo lauale.

Nõgesed sobivad ideaalselt kokku tomatitega. Nõgesemahla saab segada kokteiliks tomatimahlaga või lisada veidike tomatit sidaldavale püreesupile peale valmimist.

Nõgesemahla saab säilitada pastöriseeritult, kusjuures saadud mahlale lisatakse vett vahekorras 1:1, kuumutada õhukindlalt suletavates klaaspurkides 70 kraadi juures 15 minutit, kaanetada ja säilitada jahedas.

Nõgesemahla on mugav ka sobivates kogustes külmutada ja siis vajadusel just õiges koguses sulatada ning praktiliselt värskena tarvitada.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare