Tuleval aastal ei saa muruniidukisse enam valada harjumuspärast bensiini

 (5)

Tuleval aastal ei saa muruniidukisse enam valada harjumuspärast bensiini
Foto: Ilmar Saabas

Tänavu võib muruniidukit tankida nii bensiiniga 95 kui ka 98, kuid harjumusi tuleb muuta järgmisel aastal, kui biokütuse nõuded muutuvad rangemaks.

“Tarbijad, kes seni on oma muruniidukisse tankinud bensiini 95, võivad sel aastal sama kütust edasi kasutada. Maikuus kehtima hakanud biokütuse nõuded bensiinile ei ole palju karmimad kui eelnevatel aastatel. Ka ei ole täna kehtivad biokütuse nõuded rangemad kui aiatehnika seadmete tootjate nõuded,” ütles Neste Eesti hulgimüügijuht Urmas Kuuse.

“Küll aga tuleb järgmisel aastal nii muruniidukitesse kui ka muudesse bensiinimootoriga aiatehnika seadmetesse hakata tankima bensiini 98. Olukorra tingib järk-järguline biokütuse kasutusmahtude suurendamine: täna on Eestis kohustuslik tarbimisse suunatud biokütuste osakaal 3,1 protsenti, alates 1. jaanuarist 2019 hakkab kehtima mootoribensiinile 95 6,4-protsendiline biokütuse nõue ning 2020. aastast peab biokütuste osakaal olema vähemalt 10 protsenti,“ lisas Kuuse.

Autokütuse kasutamine muruniidukites ning teistes aiatehnika seadmetes on laialt levinud. Siiski soovitab Kuuse silmas pidada, et kütust ei oleks koduses kanistris hoitud rohkem kui 30 päeva, sest kütuse kokkupuude õhuga paratamatult mõjutab kütuse kvaliteeti.

Alternatiivina soovitab Kuuse kasutada väikemootorikütust ehk alküülbensiini, mis on nii mootorile kui ka kasutajale endale kõige kindlam ja ohutum valik – see suitseb vähem ja säilib kauem.

Kahtluse korral tasub alati järele vaadata kasutusjuhendist või küsida nõu seadme müünud ja hooldavalt ettevõttelt. “Reeglina tootjad kirjutavad kasutusjuhenditesse, millise madalaima oktaanarvuga bensiini seadmetes on lubatud kasutada,” lisab Kuuse.

Loe veel

Telli kohe ajakiri Maakodu ja võida imeline reis suvisesse Peterburi! Loosis kaks reisi!
Tellima!

 

 

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare