HÜVA NÕU: Kuidas kühveldada lund nii, et tervis alles jääks


HÜVA NÕU: Kuidas kühveldada lund nii, et tervis alles jääks
Foto: Andres Putting

Viimase ööpäeva jooksul on maha sadanud kenake hulk lund, mida nüüd tuleb koristama hakata. Lihasevenitused ja seljavigastused on tavalised lümekühveldaja tervisehäired, aga see töö suur koormus ka südamele ning võib halval juhul viia lausa infarkti tekkeni.

Et lumekühveldamisest tingitud ülepingutamise tõttu arsti poole pöörduma ei peaks, on mõistlik mõningaid nõuandeid järgida.

  • Kasutada tuleks ergonoomilise käepidemega ning kerget lumelabidat. Üks labidatäis lund võib kaaluda kümme kilo ning kui sellele lisandub veel mitu kilo labida raskust, on vigastused kerged tulema.
  • Mõistlik on lund enda ees lükata, mitte tõsta. Kui on siiski vaja lund tõsta, siis ei tohiks labidat üle koormata ning tõstmiseks tuleb kasutada pigem jala- kui seljalihaseid. Labidas tuleb maast üles tõsta kõverdatud põlvedega ning selg ei tohi olla kumer.
  • Lund labidalt maha visates tuleb vältida pöördega ja liiga suure hooga viskamist. Iga viieteistkümne minuti järel tuleks puhata, selga sirutada ning juua, et keha liiga palju vedelikku ei kaotaks.
  • Nende jaoks, kellel tervis korras ning füüsiline vorm hea, on lumekühveldamine aga üks hea viis organismile vajaliku füüsilise koormuse saamiseks. Üks tund lumekoristamist kulutab keskmiselt 400 kilokalorit energiat.

Allikas: TÜ teadusportaal Novaator

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare