- Hindade puhul pane tähele seda, kas nende juurde on kirjutatud sõna “alates” või on tegu lõpphinnaga. Sageli on hinna juures tärn ja all imeväikeses kirjas “hinnad alates x-summast”.

- Veendu, et kõikvõimalikud lisatasud ja -maksud on hinna sees (lennupiletite puhul lennujaamamaksud jms).

- Kui tegu on pakettreisiga, ole eriti tähelepanelik majutuse osas. Loteriimajutuse puhul pole ette teada, millises piirkonnas see asub ja milline on hotell. Tärnide puhul arvesta, et näiteks Egiptuse viietärnihotell võib tähendada Euroopa mõistes kolmetärnihotelli.

- Kui oled välja valinud pakettreisi ja seda vahendab reisibüroo, küsi üle, kes on tegelik reisikorraldaja.

- Vaata kindlasti, kas nii reisi vahendaval bürool kui ka tegelikul reisikorraldajal on olemas registreering. See on tõend turismifirma seadusliku tegutsemise kohta. Uuri ka seda, kas reisifirmal on olemas kohustuslik tagatis. Nii registreeringut kui ka tagatise olemasolu ja suurust saad kontrollida majandustegevuse registrist http://mtr.mkm.ee.

- Reisifirma usaldusväärsuse kontrollimiseks vaata samuti, ega seda ei ole tarbijakaitseameti kodulehel asuvas mustas nimekirjas. Sinna lisatakse need ettevõtted, kes ei täida turismiseadusest tulenevaid nõudeid ja eiravad ametile müügiaruannete esitamise kohustust.

- Reisifirma tausta kohta võid väärt infot saada interneti reisifoorumeid külastades või lihtsalt ettevõtte nime otsingumootorisse sisestades.

- Kui oled reisi ja reisifirma välja valinud, on kõige kindlam pöörduda reisifirma kontorisse. Telefonitsi tehtud kokkuleppeid pole hiljem võimalik kontrollida ja hilisemate probleemide korral ka tõendada.

- Firmal peab olema esitada reisi ja sihtkoha kohta põhjalik materjal, samuti peaks reisikonsultant olema valmis vastama küsimustele.

- Küsi, mis on kõige pikem ja lühem aeg reisist taganemiseks ning kui palju sellisel juhul raha tagasi makstakse.

- Uuri kindlasti, kas ja milliseid viisasid on vaja ning kui palju need maksavad. Samuti selgita välja, kas viisad muretseb turismifirma või peab neid ise taotlema hakkama.

- Tunne huvi, mis juhtub siis, kui reisi ajal tekivad probleemid, ja kuidas neid lahendada.

- Loe enne lõpliku jah-sõna andmist kindlasti läbi reisiteenuse ostmiseks sõlmitav leping. Kui midagi jääb arusaamatuks, küsi reisikonsultandilt selgitusi.

- Reisimüüjalt pead saama dokumendi, kus on kirjas tegelik reisikorraldaja ja tema kohaliku esindaja kontaktandmed; reisi lõplik hind ja ajakava; täpne info transpordi, majutuse, toitlustamise ja plaanitud meelelahutuste kohta; info passi- ja viisanõuete kohta; reisist taganemise tingimused.

- Ettemaksu kohta pead saama makset tõendava dokumendi ehk arve või tšeki. Kõik dokumendid, arved jms hoia alles reisi lõpuni. Need aitavad hilisemate pretensioonide lahendamisel.

Mõned tähtsad mõisted

- Pakettreis on reis, mis kestab vähemalt 24 tundi ja koosneb vähemalt kahest ühtse hinna eest ostetud teenusest, nagu näiteks transport, majutus, ekskursioonid. Just sellise reisi puhul kaitsevad reisiostjat Euroopa Liidu pakettreisilepingu direktiivist tulenevad õigused. Omal käel üksikult ostetud teenustest kokku pandud reisi puhul need õigused ei kehti.

- Reisikorraldaja on reisifirma, kes koostab pakettreise ja müüb neid ise või teiste reisiettevõtjate kaudu.

- Reisibüroo on reisifirma, kes ise reise ei korralda, vaid vahendab reisikorraldajate koostatud pakette.

- Reisifirma tagatis on kohustuslik kindlustus, millest kaetakse firma pankroti korral reisijate kojusõit ja sellega seonduvad kulud ning hüvitatakse reisita jäänud tarbijatele ettemaksud. Tagatise summa peab katma tarbijatelt laekunud ettemaksed tulevikus toimuvate reiside eest täies mahus.