PANE TÄHELE: Haigushüvitise saad kätte ainult siis, kui sinu kontonumber on haigekassa infosüsteemis
Alanud aastal asendus paberkandjal töövõimetusleht elektroonilisega. Sellega seoses on oluline silmas pidada, et enam ei täida töötaja igakordselt töövõimetuslehel arvelduskonto andmete lahtrit.
Töövõimetuslehe alusel arvutatud hüvitis kantakse sellele pangakontole, mille kindlustatu on haigekassale edastanud. Igal inimesel on haigekassa andmebaasis kehtiv viimati esitatud kontonumber. Seni haiguste kõrgajal nädalaid oodatud hüvitis võib tänu e-töövõimetuslehele saabuda pangaarvele juba järgmisel päeval.
Igapäevaselt on aga kontonumbri puudumise tõttu väljamaksmist ootamas ligikaudu 500 töövõimetushüvitist, mille osas haigekassal tuleb järelepärimisi teha. Seega on oluline, et haigekassal oleks olemas kõigi kindlustatute korrektne arvelduskonto number ning kindlustatul ise tuleks arvelduskonto numbri olemasolu kindlasti kontrollida.
Oma kontoandmeid on võimalik lihtsalt kontrollida ja muuta näiteks riigiportaalis www.eesti.ee, numbrit saab kontrollida helistades haigekassa infotelefonil 16 363. Veel on võimalik täita haigekassa kodulehel vastav vormi ning edastada see haigekassale kas e-posti teel digitaalselt allkirjastatuna (info@haigekassa.ee ) või posti teel. Kui on soov konto andmeid muuta või saada töövõimetushüvitis mõnele teisele arvelduskontole, tuleb seda teha enne, kui tööandja andmed haigekassale esitab.
1. jaanuaril jõustus ravikindlustuse seaduse muudatus, mille kohaselt liiguvad andmed arsti, tööandja ja haigekassa vahel nüüdsest ainult elektrooniliselt. Töötaja seisukohast on töövõimetuslehe elektroonse liikumise puhul oluline silmas pidada seda, et Haigekassas on kindlustatul kasutusel vaid üks arvelduskonto ja kõik rahalised hüvitised (töövõimetushüvitised, hambaravihüvitised, ravimihüvitised) kantakse kindlustatu viimati esitatud kontole.