“Pärast järjekordset piimakriisi alustasime 1998. aastal ka piima väärindamisega ja avasime meierei,” meenutab Tiit. Samal aastal toodi turule Nopri talu esimene toode – banaanijogurt. Tiidu sõnul oli see nii tummine, et lusikaski seisis sees püsti ja maitses väga hästi.

Peremehe mitu ametit

Aastate jooksul on Tiit pidanud erinevaid ameteid. Ta olnud nii lüpsja, loomatohter, farmi ja meierei juht, kui ka otseturustaja. Praegu töötab lisaks temale pereettevõttes veel perenaine Vilve ning ettevõtmisesse panustavad ka kõik viis last.

Kokku töötab talus ja meiereis 23 palgalist töötajat, kes kõik on peremehe hinnangul spetsialistid.

Nopri meiereis valmib ligi 50 erinevat toodet. Nii pikk nimekiri on tekkinud ligi kahekümne tegevusaasta jooksul, kuid lähiajal võetakse ette tõsine inventuur ja valikusse jäävad vaid kõige paremad tooted.

Nopri talus valmistatakse erinevaid jogurteid, võideid, kohupiimasid, juustu, pudeldatakse piima, koort ja kasemahla. Samuti on plaan tänavu uuendada toodete maitseid ja vähendada nende suhkrusisaldust.
Nopri talumeierei.

Peremehe sõnul on nende aastate jooksul toodetud erinevaid häid tooteid, kuid tema vaieldamatuks lemmikuks on siiski klassikaline hapupiim, mida ta rõõmuga iga päev klaasikese ära joob. Magusate toodete valikust meeldib Tiidule endale uuendatud kohuke.

2009. aastal valmis Nopri esimene Gouda-stiilis talujuust. Lisaks klassikalisele Gouda juustule on valikus veel viis erinevat juustu. Mõne juustu valmistamisel tehakse koostööd ka naabritega. Näiteks Andri-Peedost ostetakse kitsepiima, millest valmib Nopri kitsejuust.

Peremees lisab, et praegu väärindatakse neli tonni piima päevas, kuid tulevikus tahaks mahtu suurendada kümne tonnini. Selleks on aga vaja suurendada lüpsikarja 190 lüpsilehmalt 340-ni.

Kuidas sünnivad uued tooted?

Tiidu sõnul on Nopri uute toodete turule toomisel suur roll tarbijatel, kelle maitse-eelistusi perenaine Vilve toodete väljatöötamisel arvestab. Aegade jooksul on tarbijate lemmikuteks kujunenud Nopri küüslauguvõie, kohoke, hapupiim ja toorpiim.

Tuleviku osas on peremees ambitsioonikas, kuid päris suurtootjaks hakata ei soovi. Nopri talu eesmärk on panustada kvaliteedile ja maitsele, näiteks tahab Tiit keskenduda rohkem laagerdatud juustudele.

“Tahaks tulevikus olla oma pere noortele töötamiseks ja peretraditsiooni jätkamiseks ootuspärane koht. See on ka kõige suurem väljakutse,” tõdeb Tiit.

Üks on aga kindel – talutoidu imagost ei soovita loobuda. Samas ütleb peremees, et puhta käsitööna kõike kahjuks teha ei jõua, mistõttu plaanitakse tulevikus rohkem rõhku panna ka innovatsioonile.

Nopri talu peremees peab konkurentsi korraga nii piitsaks kui ka präänikuks – kohati on konkurendid pinnuks silmas, aga ilma nendeta poleks ka arengut. Osadest konkurentidest on aja jooksul saanud sootuks väga head koostööpartnerid ja sõbrad.

Ehtsa talutoidu märki peab Tiit oluliseks ühistegevuseks koos teiste tootjatega turunduse valdkonnas. Olgu sel jätku ja toetajaid!

Turuarendustoetuse abiga rahastatud tegevus.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena