"Soomlased on tuntud selle poolest, et proovivad uusi asju," ütleb Hellström, "hea maitse ja värskus olid uue toote peamisteks tingimusteks."

Juhani Sibakov, Fazeri innovatsiooni osakonna juhataja räägib, et viimased Põhjamaades läbiviidud uuringud näitavad, et soomlased on putuktoidu suhtes positiivselt meelestatud.

Kuklid üllatasid hea maitsega. "Fazer Sirkkaleipa (kilgijahu leib) on maitsev suutäis, mis sisaldab proteiini, kaltsiumit, rauda ja vitamiini B12," rõhutab Juhani.

Hellström toob välja tõiga, et putukatest koosneva toote turule toomiseks oli vaja muuta ka seadust, see jõustus alles 1. novembril.

Esimesed kuklid jõudsid turule novembri lõpus. Putukajahu ei ole piisavalt, et pakkuda selliselt valmistatud tooteid rahvusvaheliselt, kuid ettevõtte eesmärgiks on varustada sellega ligi poolsadat pagaritöökoda Soomes.

"Väga positiivne samm ettevõtja poolt, kes seadusandlusest tulenevat võimalust pakkuda tõeliselt eristuvat uudistoodet koheselt ka ära kasutas," sõnab ettevõtte BugBox asutaja Erlend Sild, kes on putukatoitu Eestis tutvustanud, "kindlasti eelnes sellele pikk ettevalmistav protsess, sest ega selline suur tootmisettevõte ei saaks sellist sammu astuda üleöö."

Septembris alustas ka Šveitsi poekett Coop putukate müümist inimtoiduks (näiteks burgerites).

Putukaid sisaldavaid tooteid tohtis varasemalt Euroopas müüa inimtoiduks vaid neljas liikmesriigis - Hollandis, Belgias, Taanis ja Suurbritannias.

Sellised tooted on kõrge proteiini- ja mineraalide sisaldusega. Putukate kasvatamine on keskkonnasõbralik, sest nende elutegevuseks kulub vähem maad jt ressursse.