Üllatus toortoidu sõpradele: 7 köögivilja, mida tuleks süüa hoopis küpsetatult

 (8)
Üllatus toortoidu sõpradele: 7 köögivilja, mida tuleks süüa hoopis küpsetatult
Shutterstock

Kas teadsite, et mõningaid köögivilju on palju kasulikum süüa küpsetatult, vahendab veebileht INSIDER. Üllatav, kas pole? Kohe selgitame, miks.

Lehtkapsas

Paljud inimesed söövad toorest lehtkapsast ilma igasugusete probleemideta. Enamik suuri salatikette ei eksisteeriks ilma värske lehtkapsata, kuid selle liigtarbimisel võib olla negatiivne mõju. Oregoni osariigi Linus Pauley Instituudi teadlaste sõnul võib ristõieliste köögiviljade, näiteks lehtkapsa söömine takistada kilpnäärme hormonaalset talitlust, mis omakorda avaldab negatiivset mõju ainevahetusele. Lehtkapsas on mineraalsisalduselt köögiviljadest spinati kõrval esiridades, sisaldades suures koguses vajalikke aineid kaltsumi, kaaliumi, fosforit ja rauda, mille imendumine organismis aitab kaasa C-vitamiini omastamisele. Tegemist on kahtlemata kasuliku köögiviljaga. Kui lehtkapsas kuulub teie lemmikute hulka, proovige seda süüa ka küpsetatult, aurutatult, keedetult.

Tomatid

Küpsetatud tomati söömine on organisimile vägagi kasulik, Journal of Agricultural and Food Chemistry'is avaldatud uuringu kohaselt vabastavad tomatid keetmisel rohkem lükopeeni. Teisisõnu antioksüdanti, mis aitab ära hoida väirakkude teket. Tomati valmimise protsessi käigus aitab päikesevalgus tekitada taimes vajalikud ained, mis lihtsustavad organismis toitainete imendumist. Küpsetatud tomatite puhul imendub lükopeen tõhusmalt organismi, kui värske tomati söömisel. Suuremale lükopeeni imendumisele aitab kaasa, kui lisada tomatikastmetesse natuke õli.

Seotud lood:

Punased oad

Kuna oad on taimetoitlaste üks olulisemaid toiduaineid, tasub neile tähelepanu pöörata. On väga oluline kuivatatud ube esmalt leotada ja alles seejärel keeta. Vastasel juhul võib esineda tõsiseid tervisehäireid, mis päädivad oksendamise ja kõhulahtisusega.

Brokkoli, klassikaline kapsas ja lillkapsas

Ristõielised köögiviljad nagu brokkoli, klassikaline kapsas ja lillkapsas loovad orgaanilise ühendi, mis aitavab võidelda vähirakkude tekkimise vastu.
Samuti on teada, et toored ristõielised köögiviljad võivad põhjustada mõnele inimesele seedehäireid.

Neid köögivilju pole keelatud toorelt süüa, kuid selleks, et ära hoida seedetrakti probleeme on parem neid köögivilju tarbida väiksemates kogustes. Tasub teada, et neid on küpsetatult kergem seedida.

Porgandid

Porgandite keetmine vabastab porgandis olevad karotenoidid, antioksüdandid, mis tagavad immuunsussüsteemi normaalse toimimise. Inimestele kellele maitseb toores porgand, siis soovituslik on neid süüa kergelt läbi aurutatuna.

Paprika

Paprika on suur lükopeeni ja ferulahappe allikas. Teadaolevalt aitab paprika praadimine paremini vitamiinide omastamisele kaasa, kui pikaajaline paprika keetmine. Liigne köögivilja kuumutamine hävitab C-vitamiini olemasolu. Proovige paprikaid ka grillida.

Rooskapsas

Võimalik, et sa pole kunagi tundnud suurt soovi süüa rooskapsast. Põhja-Ohio ülikooli teadlaste sõnul võib rooskapsa söömine põhjustada kõhupuhitust ja gaase. Seega on enne selle tarbimist vajalik keetmine, et hoida ära ebameeldiv tunne kõhus.

Selleks, et omastada vajalikud toitained on oluline köögiviljade valmistamise viis. Olles enda jaoks leidnud sobiva valmistamisviisi on tähtis siiski igapäevaselt köögivilju süüa. Kas toorelt või kuumtöödeldult, igal juhul on need vajalikud ja oluline osa meie toidulauast. Tähtis on mõõdukus ning tasakaal!