USKUMATU | Need viis toitu aitavad ennetada halle juukseid

 (1)
USKUMATU | Need viis toitu aitavad ennetada halle juukseid
Shutterstock

Vananemine on vältimatu ja loomulik osa meie elust. Hallid juusked aga ei pea seda olema. Süües neid viit toitu, saad nende tekkimist võimalikult kaua edasi lükata ja ei pea juuste värvimisele kulutama aega ega raha!

Mandariinid

Milline suurepärane uudis! Need maitsvad tsitrused on meil saadaval enamuse talvehooajast. Nende saladus peitub suures C-vitamiini sisalduses, mis aitab kaasa vananemisvastase kollageeni tootmisele, vahendab veebileht CookingLight. Kindlasti on olemas veelgi suurema C-vitamiinisisaldusega toite, kuid mandariinide maitse on teistest enamasti peajagu üle!

Hapendatud toidud

Me oleme õnnelikud, sest hapukapsad ja -kurgid on meie igapäevase toidulaua kindel osa. Seal sisalduvad probiootikumid on väga kasulikud seedimisele. Kasulikud bakterid aitavad organismis toota B-vitamiini ja biotiini. Viimane tugevdab juukseid seesmiselt.

Lõhe, rasvane kala

Lõhe, eriti looduslik on heaks D-vitamiini allikaks, mis aitab hoida juuste loomulikku pigmenti. Siinkohal võivad aidata ka D-vitamiini sisaldavad toidulisandid, kuid rasvases kalas on muidki tervisele kasulikke aineid, mida on organismil väga vaja.

Seotud lood:

Munad

Kuigi munavalge söömine proteiini saamise eesmärgil on viimasel ajal väga populaarseks muutunud, tuleks juuste seisukohast süüa siiski tervet muna, mis sisaldab väärtuslikku B-12 vitamiini. Viimase madalat taset organismis on viimaste aastate uuringute põhjal hakatud seostama juuste enneaegse halliks muutumisega. Piisav B-12 vitamiini tase organismis on loomulikult oluline igal juhul ja kuna seda ei leidu taimetoitlaste menüüs, peaks teatud juhtudel kaaluma veretesti ning vajadusel toidulisandi tarbimist.

Tume šokolaad

Tume šokolaad sisaldab palju rauda ja vaske, mis mõlemad on juuste tervise ja vananemise pidurdamise seisukohast olulised.

Siinkohal tasub aga tähele panna, et tasakaalustatud toitumine on üleüldise hea tervise üks suurimaid alustalasid. Kindlasti ei maksa hakata oma menüüd koosatama nüüd ainult nendele viiele toiduainele toetudes. Erinevus on rikkus, nii elus kui ka toidulaual!