Vannitoauuring: eestlased ei pea paljuks tuntud disaineri loomingu eest rohkem maksta

 (4)
Vannitoad Habitare messil 2013
Foto: Algis Laane

Balti riikide elanike vannitoaeelistusi ja kasutusharjumusi käsitlev uuring tõi välja, et end põhjamaalasteks pidavad eestlased soosivad vannitoa interjööris skandinaavialikku stiili vähem kui meie lõunanaabrid lätlased ja leedulased.

Uuringu kohaselt rõõmustab eestlast vannituba, kus on ruumikust, funktsionaalsust ja mugav ruumilahendus. Meile meeldivad ka vanniprotseduurid ning seetõttu armastatakse Eesti kodudes pigem vanni kui dušikabiini.

Kuigi suurem osa uuringus osalenud eestlastest pidasid kõige maitsekamaks kasutada kujunduses skandinaavia stiili ja heledaid värve, jäi eestlaste skandinaavia-lembus alla teiste Balti riikide esindajate skandinaavia-stiili eelistusele. Leedulaste puhul on see näitaja 55%, lätlastel 47% ja eestlaste puhul 45%. Võrreldes teiste rahvustega on eestlased soosivamad aasiapärase kümblusruumi suhtes.

Foto: Algis Laane
Seotud lood:

33% vastanud eestlastest oli nõus tuntud disaineri toodangu eest rohkem maksma, lätlastest oli sellega nõus aga 20% ja leedulastest vaid 12%. Hinnatundlikud leedulased olid ka kõige rohkem valmis ostma vannitoatarbeid internetipoest.

Leedulased eelistasid vannitoas näha dušikabiini ja seina külge kinnitatud WC-potti, mis viitab nende avatusele uuendustele. Enim ihkasid vastajad Leedust endale mullivanni, kus oleks kaaslasega mõnus aega veeta. Ei saa mainimata jätta, et Leedu rahvas on kõige rikkam vannitubade arvu osas. Kaht vannituba omab 19% leedulastest, 13% eestlastest ja vaid 7% lätlastest.

Uuringu kohaselt on lätlased Balti rahvastest kõige konservatiivsemad. Nemad eelistavad klassikalist vanni ja WC-potti. Lätlaste jaoks on olulisim teha ära vannitoas igapäevased toimetused ja kuigi kaua seal aega ei veedeta.

Foto: Scanpix

Küll tuleb kiita lõunanaabreid julgete värvigammade soosimises – Läti rahvast võlusid lisaks põhjamaistele heledatele värvidele ka rohelised ja oranžid toonid, mis eestlastele ega leedulastele sugugi meelt mööda ei olnud.

Uuringu tellis Gustavsberg ja see viidi läbi turu-uuringufirma YouGov poolt perioodil november-detsember 2014. CAWI-intervjuud viidi läbi 15-64-aastaste naiste ja meeste seas ning ühtekokku jagas uuringus kogemust 1517 inimest Eestist, Lätist ja Leedust.