Kui varem keskendus komisjon ainult arstiabile, siis nüüd esitab patsient avalduse tervishoiuteenuste kvaliteedi ekspertkomisjonile (TKE), kelle pädevuses ka küsimused üldisest teenindamisest, suhtlemisest ja suhtumisest.

Tervishoiuteenuste kvaliteedi ekspertkomisjoni liikme Peeter Mardna sõnul näitas senine kogemus kaebuste menetlemisel, et aasta-aastal suurenes nende kaebuste hulk, mille põhjuseks olid eelkõige just suhtlemisprobleemid.

„Oluline muudatus on ka see, et nüüd on lahus tervishoiuteenuse järelevalve, mida teeb Tervishoiuamet ja tervishoiuteenuse kvaliteedile hinnangu andmine, milleks on moodustatud ekspertidest komisjon," ütles Mardna.

Ekspertkomisjoni koosseisust kaks kolmandikku on arstid, neist enamik pikaajalise kogemusega tunnustatud spetsialistid. TKE otsus on ekspertide hinnang, selle sisu ei saa vaidlustada. Komisjoni ettepaneku põhjal võib tervishoiuamet algatada järelevalve- või muu haldusmenetluse, keelduda tervishoiuteenuse osutajale tegevusloa väljaandmisest, tunnistada tervishoiuteenuse osutaja tegevusloa kehtetuks.

TKE ei saa anda hinnangut patsiendile osutatud tervishoiuteenuse kohta, kui tervishoiuteenuse osutamisest on möödunud rohkem kui viis aastat, samas asjas on olemas jõustunud kohtuotsus või toimub kohtumenetlus.

Komisjon käib koos vastavalt vajadusele. Kaebused peavad olema menetletud kolme kuu jooksul nende esitamisest arvates.

Kuidas esitada kaebust/ avaldust
° Avaldus tuleb saata sotsiaalministeeriumi juures töötavale nõuandvale Tervishoiuteenuse kvaliteedi ekspertkomisjonile:
Tervishoiuteenuse kvaliteedi ekspertkomisjon
Sotsiaalministeerium
Gonsiori 29
15027 Tallinn
E-mailiga info@sm.ee (avaldus peab olema digiallkirjastatud)

° Kirjalik avaldus peab olema selgelt ja arusaadavalt sõnastatud ning peab sisaldama:
patsiendi kontaktandmeid (nimi ja telefoninumber, e-posti aadress või postiaadress)
kõnealuse tervishoiuteenuse osutaja andmeid (raviasutuse nimetus, arsti vm tervishoiutöötaja nimi ja tervishoiuteenuse osutamise koht)
patsiendi allkirjaga nõusolekut (luba) kasutada patsiendi terviseandmeid, mis on tema avalduse asjaolude selgitamiseks vajalikud.

° Anonüümseid avaldusi ei menetleta.